الأحد، 7 مارس 2010

يوم جديد



 من جديد .. تسلل ضوء الشمس من نافذة غرفتها .. داعب أجفانها النائمة .. وقبلت نسمة هواء وجهها الحالم .. فتحت عينيها وأدارتها في أرجاء الغرفة كأنما تحاول استرجاع ملامحها .. حين سقطت عيناها على صورته ... نهضت من فراشها ، وقفت أمام صورته تتأملها .. لامست تلك الشريطة السوداء المعلقة على حافتها .. حين لاحظت أن خاتمه لا يزال في اصبع يدها اليسرى ... تنهدت في ألم ...

قررت أن تمضي في حياتها .. خلعت خاتمه من اصبعها .. وضعته فى أبعد درج قد تصل إليه يدها ...حاولت أن تنسى ..

لكنها لم تستطع أن تمنع نفسها من توديعه ... احتضت صورته بشدة ...  وترقرقت في عينيها دمعة حاولت منعها فلم تستطع ...

لم تتمكن من انتزاع صورته من أحضان قلبها ... حين انهمرت دموعها ... أعادت صورته إلى مكانها وخاتمه إلى اصبعها ... أغمضت عينيها .. رأته يبتسم وشفتاه تنطقان بكلمة " أحبك " ...

6 قالوا رأيهم:

Think Pink يقول...

احساسها عالى
فما أصعب فراق الاحباب
عجبتنى أوى
بس بخصوص العنوان ؟ايه المقصود؟ولا دى غلطه مطبعيه؟

Alice يقول...

الموت صعب
خلتينى اتخيلها يبقى حلوة

Doha يقول...

دي غلطة مطبعية يا دولوتة
وفعلا يا يمي الموت صعب ..وفراق من تحب أصعب

miramar يقول...

فعلا ... فراق الموت اصعب شيء..يمكن لما الناس بتفرقها ظروف بتصبر عشان عارفه ان الناس الي بتحبهم عايشين وبيستمتعوا بحياتهم ودا بيسهل عليهم احساس الالم ... لكن الموت اصعب فراق ....

حسيتها كلمه كلمه على الرغم من قصرها ... جميله اوي ..

Doaa helal يقول...

تسلم ايدك يا دودو انا حاسة اني مبقتش اشارك معاكم خالص والله انا عاوزة اقدم اعتذار لكل الي في المدونة اني نشاطي قل جدا ومبقتش اكتب كويس زي الاول والله انا متاسفة ليكو كلكوا

Doha يقول...

ربنا يخليكي يا نشوى
ويا دعاء هانم المدونة مفتقدة الرومانسية بتاعتك اوي وبعدين متقلقيش انا وائقة ان قلمك لا يزال ينبض .. لم يفتر بعد

إرسال تعليق

هنا مساحة للتعبير عن رأيك بحرية ..

ازاي أنا رافع راسك وانتي بتحني في راسي ازاي ؟!

ازاي أنا رافع راسك وانتي بتحني في راسي ازاي ؟!

بحبك يا بلادي

بحبك يا بلادي

جمعة النصر : )

جمعة النصر : )

كلنا ايد واحدة

كلنا ايد واحدة