الخميس، 19 أغسطس 2010

يـــا حــلــمـ



يا حلمـ عالي في الوجود
اعلى .. وكون حلمـ الخلود
اعلى .. و ع الدنيا السلامـ
وعدّي بينا كل الحدود

..

يا حلمـ عالي في السما
اعلى .. وكون فرح وهنا
اعلى .. واملا الدنيا غنا
خلّي السعادة مليون سنة

..

يا حلمـ غرقان في البحار
مهما .. يكون البرد نار
مهما .. زماننا علينا جار
خليكـ معانا وابدأ نهار

..





يا حلمـ موجود بين الرحا
اصحى .. وفوق شقشق ضحى
اصحى .. وكون للدنيا قيصر
واوعى في يومـ تكون جحا

..

يا حلمـ مكانه في القلوب
خدنا معاكــ خطّي الدروب
عيش وعيشنا معاكــ
واوعي تموت وسط الحروب

..





يا حلمـ موجود في الغيومـ
مهما تموت .. للفجر قومـ
مهما تغيب .. للدنيا دومـ
واركب معانا قطر الحياة

..




يا حلمي ..
يا حلمـ الزمان
املى قلبي كل الأمان
خليني عايش ع الأمل
أنت الأمل .. نبض الحياة

..



4 قالوا رأيهم:

Ahmed Elfeky يقول...

الكلمات حلوة جدا ومش عارف دى المحاولة رقم كام للى كاتب الحاجات دى بس هيا كبداية فهيا كويسة .. بس حصل خلل موسيقى بشع فى أكتر من موضع وانا بقرا الكلام ده .. وكمان الصور اللى فى النص دى قطعت التسلسل .. بس لو هيا محاولة اولى او تانيه فهى ممتازة .. وأكيد الأسلوب هيتطور بمرور الوقت

I love rain drops :) يقول...

رقمـ اتنين بس

وفعلاً الصور مش مناسبة 100 % بس انا ما لقيتش صور تعبر عن الموضوع بنفس الجودة اللي كنت عايزها

وبالنسبة للخل الموسيقي
انا مش شفت
قول انت كدهـ ؟
:)

وشكراً لرأيكـ الجميل

Ahmed Elfeky يقول...

بالنسبة للخلل الموسيقى ده خلل يمكن انا بس اللى شايفه .. سيبك من كلامى ..انا أصلا متذوق فاشل للشعر العامى والفصحى :D

Alice يقول...

اكتر من رائع

إرسال تعليق

هنا مساحة للتعبير عن رأيك بحرية ..

ازاي أنا رافع راسك وانتي بتحني في راسي ازاي ؟!

ازاي أنا رافع راسك وانتي بتحني في راسي ازاي ؟!

بحبك يا بلادي

بحبك يا بلادي

جمعة النصر : )

جمعة النصر : )

كلنا ايد واحدة

كلنا ايد واحدة