السبت، 20 فبراير 2010

لا أعرف إذا كنت أحبك Ob ich dich liebe, weiß ich nicht




 
 
 
لا أعرف إذا كنت أحبك                    Ob ich dich liebe, weiß ich nicht.

مرة واحدة أرى وجهك ,                      Seh' ich nur einmal dein Gesicht,

إلى عينيك أنظر مرة واحدة ,                      Seh' dir in Auge nur einmal,  
 
 فيتحرر قلبي من الوجع                      Frei wird mein Herz von aller Qual.

الله يعلم ما يحل بي من البهجة !        Gott weiß, wie mir so wohl geschicht! 

لا أعرف إذا كنت أحبك .                 Ob ich dich liebe, weiß ich nicht.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 قالوا رأيهم:

Ahmed Elfeky يقول...

أحم .. يوهان جوته على ما اعتقد ؟ مش كده ؟

عموما سواء كان هو ولا لأ فإن الكلمات رائعه وقصيرة ومعبره .. !

Doha يقول...

ايوا هوا يوهان جوته ...
قصائده دايما قصيرة ومعانيها جميلة...دي اكتر قصيدة بحبها ...يمكن عشان الوحيدة اللى فهمتها ..:D

إرسال تعليق

هنا مساحة للتعبير عن رأيك بحرية ..

ازاي أنا رافع راسك وانتي بتحني في راسي ازاي ؟!

ازاي أنا رافع راسك وانتي بتحني في راسي ازاي ؟!

بحبك يا بلادي

بحبك يا بلادي

جمعة النصر : )

جمعة النصر : )

كلنا ايد واحدة

كلنا ايد واحدة